sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Lucruri invatate la sala

Dupa un an jumate de sala cu intreruperi am castigat o micuta experienta care pot spune ca mi-a schimbat stilul de viata cat si corpul in bine.Iata cateva insemnari importante in urma contactului cu sala fitnesss a unei persoane sedentare, cu diverse probleme de sanatate si anti-talent catre latura sportiva:

1.Sportul iti ofera o stare de bine fizica dar si psihica.Atunci cand incep mica rutina de incalzire inainte de sala parca ma trezesc dintrun somn de mormant al trupului.Parca sunt achilozata ca o batranica si ma dor toate oasele.Dupa vreo 10minutele incepe sa circule sangele prin tot corpul.Dar aceste minute de inainte sunt critice: parca iti vine sa renunti, te doare tot corpul si parca iti doresti sa te intorci la zona aceea de confort de stat pe canapea si eventual rontait ceva.Si totusi continui chiar daca te doare, sangele circula mai repede, creierul se oxigeneaza , articulatiile se dezmortesc, simti putina caldura si transpiratie si astfel usor usor incepi sa iti intri in ritm.Dupa ce reusesti sa duci la bun sfarsit antrenamentul pe care ti l-ai propus esti cuprins de un sentiment unic: multumirea de sine ca ai reusit sa ridici greutatea propusa, sa faci exercitiul cu propria greutate atat de mult incercat sau sa alergi pe banda un anumit timp cu o anumita viteza etc.Starea excelenta de bine de dupa sport nu se compara cu nimic altceva.E ca si cum ai dat un restart la masinaria extraordinara numita corpul uman.Si partea cea mai frumoasa e ca nu numai fizic te simti bine dar si starea mentala se schimba:devii mai optimist, mai plin de viata , mai increzator in propriile forte si capacitati.

2.Nutritia este importanta pentru rezultate optime.Mi-am dat seama destul de tarziu de treaba asta desi aveam ideea ca antrenamentele fara un plan nutritional inteligent pus la punct nu ar functiona.. Dependenta de zahar, mancatul haotic,regimuri vegetariene si nu numai au slabit organismul la propriu dar si figurat iar pentru o perioada a trebuit sa renunt la sala deoarece slabisem f tare: ajunsesem la 40 kilograme.A fost cel mai greu moment cand chiar nu mai puteam sa fac niciun exercitiu fizic la sala (desi voiam.)

3.Odihna este la fel de importanta.La acest capitol pot afirma ca am fost corigenta cu diploma.Tot timpul am ignorat odihna dar mai ales si somnul extrem de important inainte de ora 24.In zilele in care dormeam de la 22 pot spune ca aveam o energie benefica,mintea mai limpede dar si o forta pozitiva de a duce la bun sfarsit antrenamentul.Am realizat destul de tarziu ca cel mai bun medicament este somnul inainte de ora 24 (neaparat)dar si un mic pui de somn dupa amiaza sau inainte de sala.

4.Motivatia:consider ca este necesar sa ai un scop sau cel putin chiar sa iti faca placere sa intri intro sala de fitness.Daca nu ai un scop la inceput si vrei sa vii de placere, cu timpul, exersand si acumuland experienta incepi sa iti creezi diverse scopuri de atins.Fie ca vrei sa slabesti, sa te ingrasi, sa te tonifiezi ... cu alte cuvinte sa iti sculptezi corpul intrun fel sau altul trebuie sa te autosugestionezi, sa gandesti pozitiv si mai ales sa ai mare rabdare in obtinerea rezultatelor.E bine sa tii un jurnal cu poze si notite pe care sa il actualizezi lunar pentru a vedea diferenta. Personal cel mai dificil mi se pare sa te mentii la nivelul la care ai ajuns.De ex. daca nu exersez o saptamana exercitii de streching nu mai reusesc sa fac sfoara pana jos.

5.Informarea:ca in orice domeniu informatia inseamna control a ceea ce faci.Nu poti sa faci niste exercitii fara sa te informezi mai intai asupra executarii lor corecte.Ideal ar fi sa iti iei la inceput cateva sedinte cu antrenor personal.Acesta ar fi in masura sa iti raspunda si sa te ajute in scopul tau. Insa nimeni nu va face munca in locul tau.Tu esti cel care munceste pentru dobandirea corpului dorit.Iata un lucru pe care il poti face DOAR TU.Oricat a-i plati pe cineva nu poate lucra in locul tau.Exercitiul fizic este "operatia de chirurgie plastica" a saracului.Dupa un timp, cand intri in hora incepi sa joci si sa cauti cat mai multe informatii pentru a le folosi in mod benefic.Cand devine o pasiune iti investesti toata energia si capacitatea in a explora cat mai in detaliu domeniul respecti

6.Partenerul de fitness:daca nu ai un antrenor personal sau cel putin un prieten care sa impartaseasca aceeasi pasiune ca si tine s-ar putea sa te simti putin singur in lupta pentru atingerea scopului de fitness propus.O idee buna ar fi sa cauti pe forumuri dedicate sportului persoane care impartasesc aceeasi pasiune ca si tine. De altfel, la sala de fitness te poti imprieteni cu persoane iubitoare de miscare.Sa iti convingi alti prieteni sau cunostinte sa urmeze aceeasi cale ca si tine poate fi o idee neinspirata deoarece ce iti place tie mult s-ar putea ca prietenului tau cel mai bun sa nu ii placa.Un exemplu bun de urmat si motivatie poti fi chiar tu prin ceea ce faci si rezultatele pe care le ai.Astfel poti incuraja si persoanele de langa tine sa isi schimbe stilul de viata.

7.Fa din sport un stil de viata!Cu totii suntem ocupati cu serviciul, familia, prietenii, treburile casnice,diverse probleme de rezolvat.Daca iti doresti cu adevarat sa ai un corp sanatos, tonifiat trebuie sa iti faci putin timp....sau mai mult timp si pentru sala.Cine nu isi face timp pentru minim 30 minute de miscare zilnica o sa " isi faca timp" mai tarziu pentru diverse afectiuni si boli care puteau fi prevenite printrun regim de viata ce include un program riguros de exercitii fizice.Ia antrenamentul ca pe o doza zilnica de vitamine , ca un medicament preventiv pentru corpul tau.Gandeste-te ca la o investitie pe termen lung. Roadele vor fi culese incetul cu incetul iar rezulatele pozitive iti vor insufla motivatia de a continua in acest sens adaugand obligatoriu pe lista de prioritati zilnice si sportul.Atunci cand ajungi la un scop propus nu renunta ci doreste-ti mai mult de la tine.Fa competitie tu cu tine si lupta ZILNIC sa construiesti o versiune a ta mai buna decat cea de ieri.Daca trece o perioada mai lunga si nu mai faci sport cand revii la sala prima zi incearca sa lucrezi tot corpul si sa te astepti ca performantele tale sa nu mai fie la nivelul la care ai ajuns la cel mai bun antrenament de-al tau.Trebuie sa iti trezesti corpul din adormire, sa il imprietenesti din nou cu miscarea si sa ai rabdare maxima si mai ales sa nu te fortezi si sa ai incredere in propriul corp.

 8.Scrie un jurnal/blog despre pasiunea ta!Scrie un jurnal in care sa detaliezi cum ai inceput aceasta aventura.Eventual fa si cateva poze o data pe luna, masoara-ti dimensiunile , noteaza-ti performantele si verifica acesti parametri o data pe luna.Asta te va ajuta sa vezi cat ai evoluat intrun timp dat.De asemenea ai putea sa ai un jurnal si cu tipul de antrenament pe care ti l-ai propus.

9.Asculta muzica preferata!s-ar putea ca pentru unii sa nu functioneze insa eu atunci cand ascult muzica preferata parca am mai mult chef sa fac exercitii.Ca sa nu zic ca anumite melodii ma stimuleaza enorm sa duc la bun sfarsit chestii de care nu credeam ca sunt capabila.Poate ai si tu cateva melodii care iti dau energia si motivatia de a incepe si mai ales de a duce la bun sfarsit antrenamentul.Pentru mine muzica este un energizant consumat obligatoriu iar niste piese hard sunt menite pentru a ma scoate din starea de moleseala in care ma complac.

10.Fa si alte activitati benefice pentru corpul si mintea ta!Odata ce intri in disciplina sportului incepi sa ai un alt tonus si sa ai o alta atitudine:mai pozitiva,esti mai sigur pe tine,mai energic.Mintea e mai limpede si poti lua decizii mai bune cu privire la viata ta.Sportul te scoate din zona aceea de "confort plictisitor"in care stai "fara niciun rost" si in care te apuci de diverse vicii precum:tigari,alcool,rontaiala . Sportul te poate ajuta cu adevarat sa scapi de aceste vicii!Cel putin eu dupa cateva ore de sport nu mai am nevoie de nimic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu